Äntligen påsklov!

 
Äntligen är det påsklov och jag har längtat. Jag börjar lovet med att göra sista kortet till Scrapbutikens påsktävling. I deltävling 3 skulle man göra ett pop upp-kort. Jag hade inte gjort det förut så jsg började med att leta en tutorial på splitcoaststampers - en guldgruva när det gäller olika beskrivningar. Jag hittade en beskrivning på ett "Sliding Pop-Up card" som jag gillade. Jag hade ingen mer riktig påskstämpel men tycker att denna stämpel passar bra till påskkort också.
 
Ihopslaget ser kortet ut såhär:
 
 
Sen drar man i nedre gula delen och då kommer den fram samtidigt som motivet poppar upp. På den gula delen har jag också stämplat en hälsning.
 
 
Jag visar också kortet från sidan så ser man hur det fungerar.
 
 
Other Challenges:
Crafting for all season - Dies and punches
 
Laura Sterckx
2014-04-16 @ 09:55:02
URL: http://www.makingcardsisfun.com

This is such a sweet card! Love that beautifully colored image and the paper doily! :) Thank you so much for joining us at the Simon Says Wednesday Challenge Blog!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0