Minialbum med gamla foton

 
Jag fick en förfrågan från min mamma om jag ville göra en födelsedagsgåva till hennes bror som skulle fylla 70 år nu i februari. Min mamma hade hittat några gamla foton på sin bror och sig själv. Självklart ville jag det och jag fick helt fria händer och då tänkte jag naturligtvis genast att det vore roligt att göra ett minialbum.
 
 
När jag var på en scrap-träff i höstas visade Mikaela hur man kunde göra ett enkelt album av kraft-cardstock. Tusen tack Mikaela. Det har jag använt mig av nu. Jag åkte också till ett lokalt tryckeri som kopierade mina foton och gjorde dem något större. Det var mycket små foton på den tiden men av god kvalite. De minsta var nog 2x2 cm.
 
 
Albumet är i storlek 15x15 cm med pärmen något större. På insidan gjorde jag en ficka som jag satte ett grattiskort i så att min mamma skulle kunna skriva något personligt.
 
 
Konstruktionen av albumet är så smart så man kan göra så många sidor som man behöver.
 
 
Det här fotot var speciellt för min mamma så det fick ett eget uppslag med lite mer text. Som man kan ske skiljer det en del år (7 år) mellan min mamma och hennes bror. Det här fotot var också det enda som var exakt daterat.
 
 
När jag skulle göra det här albumet hade jag inte så lång tid på mig så jag beställde ett 6x6" paper pad (Bo Bunny Avenue) med en del tillhörande dekorationer. Det kan jag rekommendera för det blir både roligare och enklare när allt är färdigmatchat. Särskilt om man som jag kan leta papper i evighet.
 
 
 Det var fantastiskt roligt att göra och det tog mig ungefär en helg att göra det.
 
 
Min mamma blev väldigt nöjd och nu är det bara att hoppas att min morbror gillar det också.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0